La setmana passada vam participar, junt amb d’altres entitats de la comarca, en una trobada preparatòria del Congrés Migració, Llengua i Cultura a la Catalunya dels vuit milions, una iniciativa organitzada per l’Ateneu Barcelonès i l’Institut d’Estudis de la Mediterrània (IEMED), que té com a objectiu reflexionar sobre el paper de la llengua i la cultura com a eines de cohesió, participació i innovació social.
Aquesta trobada, celebrada a la Catequística de Figueres, va permetre escoltar les entitats de la nostra comarca en un procés participat que va facilitar informació, idees i propostes per al proper Congrés, que tindrà lloc del 19 al 21 de novembre a Barcelona.
EL Congrés Migració, Llengua i Cultura a la Catalunya dels vuit milions compta amb un partenariat integrat per la Fundació Carulla, la Federació d’Ateneus de Catalunya, Catesco i la Fundació Paco Candel. El Congrés té el suport del departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, l’Institut de Cultura de Barcelona (ICUB) i l’Ajuntament de Barcelona.


